Cum poți găti cele mai sănătoase paste pentru sănătate?

Stiai ca este posibil sa prepari un preparat pe baza de paste, extrem de sanatos, ideal pentru a-ti stimula organismul?

Pastele alimentare sau macaroanele desemneaza un ingredient foarte raspandit, dar si foarte popular, care se poate in numeroase feluri. Dupa cum o indica si infinita varietate de retete care exista. Si totusi, au cel mai adesea, proasta reputatie de a nesanatoase. Adevarat sau fals, oare? Descopera cum pot contribui pastele la stimularea organismului tau.

7 aporturi ale pastelor pentru o sanatate optima

Pastele sunt ele bune pentru sanatate? Este o intrebare pe care si-o pun o multime de persoane care adora le nebunie pastele. Si contrar ideilor preconcepute, consumul de paste prezinta o multime de beneficii pentru sanatate. Acestea sunt facute pornindu-se de la ingrediente naturale si contin mai ales:

– glucide complexe in jur de 45 de grame pentru 200 de grame de paste preparate, cu alte cuvinte, zaharuri care trec incet in sange si furnizeaza un bun aport de energie de-a lungul intregii zile.
– potasiu, care poate sa scada tensiunea arteriala, reduce riscurile de a suferi de calculi renali, dar si pierderea osoasa si faciliteaza contractia musculara printre altele.
– fibre alimentare complete care pot facilita tranzitul intestinal.
– proteine.
– vitamine-B, B1, B3 si B9.
– minerale- magneziu si fosfor.
– foarte putine materii grase – 2 grame pentru 100 de grame de paste fierte.

De retinut ca anumite paste integrale sau pe baza de grau intreg, de exemplu sunt mai bogate in fibre si sunt mai satioase decat pastele clasice. Calitate produsului poate sa aiba deci o mare influenta asupra sanatatii si ea.

Pastele- mizeaza pe o preparare « al dente ». Pe langa ingredientele utilizate pentru prepararea lor, se recomanda sa se opteze pentru un mod de preparare specific si foarte drag italienilor- al dente. De ce? Pentru ca acest tip de preparare este cel care permite pastrarea unui indice glicemic mai scazut.

Glucidele complexe din paste, care se absorb in mod lent si care dau impresia ca esti satul pentru mai mult timp vor fi difuzate mai incet in organism. Acestea nu vor urca deci brusc glicemia si tenatiiile de rontait nesantos vor fi si ele mai limiatte.

Pastele si sanatatea- cum poti obtine un aport ideal de calorii?

Contrar ideilor preconcepute, pastele nu te fac neaparat sa te ingrasi. Valoarea lor in ceea ce priveste caloriile, este destul de scazuta cu doar 230 de calorii pe 200 de grame. Deci atata timp cat sunt consumate cu moderatie, nu te fac sa te ingrasi.

Iar atunci cand le prepari, cel mai bine ar fi sa le prepari cu ingrediente mai slabe in grasimi precum:
– smantana lejera.
– sosul coulis de rosii.
– uleiul de masline.
– ciupercile.
– busuiocul.
– ceapa si usturoiul.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?