0

5 surse vegetale de acizi grași Omega 3

Ai auzit pana acum, cu siguranta de faimosii acizi grasi omega 3, grasimi benefice cu mari beneficii pentru organism.

Sursele vegetale de acizi grasi omega 3 sunt numeroase. Sunt numiti acizi grasi esentiali altaturi de acizii grasi omega 6, deoarece au un caracter indispensabil pentru organism. Acesta nu poate sa produca singur si trebuie deci sa ii asimileze prin intermediul alimentatiei.

Proprietatile acizilor grasi omega 3 aduc importante beneficii pentru sanatatea organismului. Putem mentiona mai ales:
– proprietatile anti-inflamatorii.
– reducerea nivelului de trigliceride.
– contributia la scaderea tensiunii arteriale.
– tratarea simptomelor asociate unei poliartrite reumatoidale.
– protejarea de numeroase boli precum diabetul, accidentele vasculare cerebrale, anumite tipuri de cancer si rectocolita hemoragica printre altele.
– reducerea fractiei de colesterol, stimuland productia de colesterol bun si eliminand colesterolul rau. Acest lucru poate incetini formarea de placi de aterom pe peretii arterelor.

Uleiul de in si uleiul de masline. Uleiul de in este compus din 75% acizi grasi omega 3 si 25% omega 6. Reprezinta un aliment foarte important pentru metabolismul prostaglandinelor, care regleaza inflamatiile. O lingura de ulei aduce in jur de 7 grame de acizi grasi deci este una din cele mai importante surse.

In ceea ce priveste uleiul de masline, si acesta ne ajuta sa ne acoperim nevoile de acizi grasi omega 3. Este delicios si bieinteles, extrem de sanatos.

Microalgele. Alga Chlorella este cea mai bogata in acizi grasi omega 3. Vin mai apoi spirulina, alga klamath, chiar daca acestea sunt consumate in doze mici. Si pe langa nivelul lor ridicat de acizi grasi omega 3 sunt foarte bogate si in antioxidanti.

Nucile. Fata de alte fructe uscate, nucile au un nivel echilibrat de 5 pe 1 de acizi grasi omega 3. Cu 14 nuci, in jur de 60 de grame, acoperim in jur de 50% din nevoile noastre zilnice de omega 3.

Semintele de chia. Semintele de chia sunt alte surse foarte bogate de acizi grasi omega 3, alaturi de semintele de in. Aceste seminte sunt foarte importante in alimentatia noastra, mai ales daca avem un regim vegetarian de viata.

Avocado. Fructul avocado are virtuti nutritionale minunate. Este una din cele mai importante surse vegetale de acizi grasi omega 3. Unii experti in neurologie il considera chiar drept cel mai bun pentru a mentine creierul in cea mai buna stare de sanatate si a preveni maladia Alzheimer.

Toate aceste surse vegetale de acizi grasi omega 3 sunt ideale pentru a ne ajuta sa respectam dozele recomandate de Organizatia Mondiala a Sanatatii. Deci trebuie sa te asiguri de faptul ca incluzi la tine in alimentatie acizii grasi omega 3 pentru a te bucura de cea mai buna stare de sanatate si pentru a preveni viitoarele maladii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *